KISAH RAMADHANKU ,ANDA ? :)


hai assalamualaikom semuaaa.alhamdulillah nak habis dah kita berpuasa sebulan .haihh,kita dekat sini tak sabar-sabar nak raya.abang,kakak,adik,mokcik,pokcik acane pulak ?haaa,semua nak tukar baru kan,nasib suami tak tukar baru .opssss ,hehe .okay sekarang mestilah nak cerita pasal bulan ramadhan kan.puasa kali nih rasa macam cepat jeh,yelah dah puasa dekat malaysia lainlah kalau aku puasa dekat artik,antartik ke negara-negara yang berpuasa 20 jam .hah ,tak kering pulak aku kalau puasa lama-lama.puasa 12 jam pun tak kuat inikan 20 jam.moral of the story bersyukur sebab kita duduk dekat malaysia,aman dan tenteram .yeayyy,malaysia boleh !

okay,jadi sebulan berpuasa nih macam-macam aku buat,okay pelik sangat lah kan kalau aku tak buat ape-ape kan.jadi,aku dan kawan-kawan tadarus hari-hari dekat sekolah,yelah nak tambah pahala mati tak tentu masa kan.yang specialnya tahun nih,family aku pergi terawihh !semua tepuk tangan cepat,hahaha .bagi orang lain bende kecil,tapi bagi aku bagus lahh atleast aku berusaha untuk menjadi muslimah sejati #bangga ustazah,ustaz kita,muehehe .sekolah pon balik awal,tu yang syok kalau ramadhan datang tapi berbuka lambat sikit lah,bulan-bulan lain mesti semua orang tak kesah pon waktu azan,bila bukak puasa jehh,tengah-tengah hari buta tuh kau dah tengok waktu berbuka puasa kan ?haaa,baik mengaku cepat,kalau tak duit raya semua aku yang punyaaa,wahahahaha.

*xde maknenye aku nak jelesss .hahaah amikk lah korangg :P

hah,mai kita masuk bab shopping sikit,sikit jelahh jangan nak mengade.tahun nih tunggang-langgang,kelam-kabut pon ada,sebab partner shooping kerja setiap hari.kau bayangkan tak semput dorang nak buat kerja.kalau aku yang sekolah pon masuk 7:30 pagi pukul 8 pagi jugak lah aku rasa aku sangat-sangat perlukan bantal,selimut yang empuk ,uihhh,nikmat betull .nampak sangat aku pelajar yang tak berapa bertauliahh kan.ahh,apadahal,janji saya bahagiaaa .kiteorang semua shopping malam lepas berbuka cepat-cepat jalan sebab nak kejar kedai yang aku nak masuk.yang hebatnya,kaki dah melecet nih,ku gagahkan jua asalkan dapat tengok barang yang aku nakk,biar makcik cleaner tengok aku macam nak masuk lumba lari aku tak kesahh asalkan tak balik dengan tangan kosongg.cepat semua nyanyi lagu najwa latiff kosongg~haha

dapatlah jugak baju,kasut,seluar semua.i readyy to celebrate RAYAAA .horayyy !aktivti sepanjang bulan puasa tak lain tak bukan adalah tidur.sekejap jelahh,hah nih mesti ade nak kate aku kuat membuta,ahh shadappp .kita tidur sebelum zuhur je,bagus untuk otak tahun depan kan nak SPM.ade kene mengene ? EHH ?haha.minggu terakhir ramadhan buat kuihhh,buat tart nenas gulung,hah biar siapa nak aku tolong gulungkan lepastuh hantar pakistan.guna post lajuu .hihi .sedap aku buat taw.jangan main-main,tangan yang comel nih banyak berjasa taww.*lempang sikit ,perasan betoii minah nihh .malam nih kita nak balik kampung dahh,cepatlah ucap selamat hari raya dekat kita.kita tunggu .gedik sungguhh.balik kampung nak release tension,otak aku memang dah cukup serabut thanks to someoneee .like i said i wish i can forgive and forgett everything that happen .i will take some time .

#notacomel :P selamat hari raya kepada semua umat islam seluruh dunia,raya lah elok-elok sikit.ehh,kawan-kawan kita,boyfriend-boyfriend kita ? ehh?cakap mcm playerrr ohhh tidakk bukak kamus cepatt,then you will knoww .cikgu-cikgu yang mengajar ahh semua lahh .maafkan kalau ade buat salah dan silap,tersalah cakap,tulis ke .semualahhh senang package kan.hihi ehh,bukak sekolah dapat result lah,bakar boleh tak ?setuju ?boleh likeee.wahahahaha bye :)


No comments: