PRS ;POWER RANGER SEKOLAH ? HAA,KAMI PERGI BERMALAM DI HUTANNN :)


hai semuaaaa *senyumm tayangg gigi .assalamualaikom bloggerr yang rasmi ke yang tak rasmi ke,jawab jelah salam tuhhh tak jawab dosaaa haiyokkk .haha .pakat lah ramai-ramai baca tajuknya dulu kan lebih afdal dari korang dok sergahhh macam tuh aje tak sopan lah hoi .aku terus cerita jelahh,melalut pon buat apa lenguh tangan menaip jeh kan ? .korang ingat budak-budak je ke main power ranger bagai haa? dulu cita-cita nak jadi power ranger tapi mak kata jangan sebab masa depan gelap.bila masuk sekolah menengah adelah menatang PRS nih,kiteorang pakat-pakat masuk lahh konon jadi power rangerrr lah sangattt,tapi best woo,tapi power ranger sekolah versi comel lahh baruu mantoppp.hahaha
 

 
okay,meh sini nak bukak cerita ehh bukan bukak pekung didada .mueheheh,sabtu lepass 8 haribulan 9 prs SMK SERI SELAYANG & TAMAN SELAYANG (jiran nihh,jangan main-main ) ada kem macam kem kepimpinan lah kirenyaaa .dah nama pon prs mestilahh pimpin orang alah setakat pimpin orang untuk beli air dekat kantinn aku pon bolehh kan.haaa,jadi hari sabtu pagi kiteorang dah terpacak dekat kantin sebab cikgu norhana nak sharp masanyaa.ikot jelahh kan,lepas pendaftaran,cek semua budak terus naik bas.lepastuh bas berhenti dekat sementas ? *aku tawlah nama singkatan dorangg,keturunan aku ade yang sekolah sana jugak,senang aku nak menulis.hewhew .lepas berapa minit bas bergerakk .ehh lupa nak cerita kiteorang bercamping dekat TAMAN RIMBA KOMANWEL,RAWANG .orang rawang mesti tahu punyaa lahh,kalau tak tahu balik kampung lah weii.



sampai-sampai dekat sana turunkan beg,walaupun ade beg yang macam nak tinggal seminggu tapi gagahkan jugak nak bawak harta benda ,atok nenek semua lah.pasang khemah sendiri taw,ehemmm kita dah expert pasang khemahh tapi kantoi sebab khemah tu pelik ye ulang suara pelikk .lepas pasang khemah berkumpul,duduk lepak dengan semua budak perempuan yelah beramah mesraaa kan.bape minit kemudian aktiviti pon dimulakan.macam-macam aktiviti ada tapi kami semua diberi kumpulan .aku kumpulan 3 dengan nik,ammar,wong dan beberapa budak sementas.first aktiviti,lukis bendera kumpulan buat logo dan sorankan .cantik bendera group kitaaa,jealous pleaseeee :P .lepas 1 jam kot semua kene bentangkan hasil kerja tangan masing-masing .soraka  group kita spoil lahh,tapi okaylah dari tak ada kan.lepastuh kena pecahkan belon guna mulot,haihh,memang parah ah kan aku dah redha dahh kena denda pon denda lahh mana tak nya kalau belon tuh dah besar pompuan mengandung 3 bulan tak pecah-pecah jugak,akhirnyaaa pecah dekat tangan aku.hahaha nasib aku baik .



tengah hari pergi makan nasi memang best macam berkelah pulak.lepas makan ade aktiviti dengan fasi group masing-masing .tapi masalah sikit masa yang diberi terlalu lama dah lah fasi aku nih bbboring sikit.hehe rasa nak pengsan dekat situ jugak pon ada.bila petang sikit main bouncing egg.guna telur ayam lahh,jangan bagi telur tu pecahhh haaa lepasnih boleh lah cuba dekat rumah tapi jangan lah sepapan telur mak kau,kau buat tak ke haru satu rumahhh.lepastuh,jadi orang buta kena masukkan pen dalam botol,memang menguji tahap kesabaran lah kan.nasib kami semua penyabarr .sekarnag masa rehat,mandi,solat biasalah orang pompuan ambil masa sikit mana taknyaaa nak tempek bedak satu inchi pakai tu pakai nihh mohon kefahaman semuaaa.haha .malam tuhh adalah malam yang sengsaraaaa ,semua group kena jawab soalan lepastuh hantar ikot kriteria yang fasi beri contohh jalan ayu,ibu mengandung,sakit kaki lahh memang azab weii .



lepas penat main game semua makan malam pulak,yelahh perut nak kene isi kang tengah malam lapar memang makan lempang jelahh ingat ade kedai 24 jam ke nak pergi makan ?hahah .lepas makan ade satu aktiviti yang susah nak lupakan .kita kene turunkan straw serentakkk dengan ahli kumpulan .memang terseksa jiwa raga aku .memang tension lah sikit lagi aku nak menjerit menangis taw.haihhh saborrr jelah .lepas dah kena bebel dengan fasi baru boleh buattt.yang terbaiknyaaa kumpulan kita no .1 wahahahahahah.
pukul sebelas lebih makan BBQ,memang kem yang ajar pelajarnya ternak lemakkkk.bagusssss ! :P
kiteorang masuk khemahh sebab dah penat konon-konon aku nak bersembang tapi depa dok asyik tido takkan aku nak bersembang dengan pokok kot,buang tebiat apa.tengah sedap-sedap tido nihh ada pulak hamba allah kejut bangunn.heishhh baru nak lenaa .rupanyaaa malam tuh ada burung hantu ,sedap lah kena tinggal,tutup mata lepastuh dorang bawak pergi mana tahh.yang kelakarnyaaa semua orang ingat aku hilang.hahahah padahal aku balik awal dengan geng lain .dah abg fasi bawak balik takkan aku nak `ehh,bang jangan bawa saya lah saya geng lain.memang tak lah kan lagipon bukanya aku taw ponn .hehe nasib tak kena marahhh,kalau dia marah aku masa tuh kau saman dia balik bukan salah akuu tawww .


esok pagi bangun awal pergi solat subuh dulu takut subuh gajah pulak nak mandi awal-awal memang tak terdaya,sejuk macam ais,aku memang dah mengigil awal-awal .nak mandi air panas mana ada kecuali sesiapa ada magik tukar air tuh jadi panass memang aku cakap bravooo.hahah padahal nan hado lah nak jadi woi.lepas siap mandi duduk lepak dekat dewan,pagi nih mcm xde aktivti jeh,semuaa bersosial ,bersembang dan menbuat taik mata pon ada.aku dah mengantuk sangat ajak ain balik khemah terus tidurr memang nikmattt .haha bangun2 terus sarapan .tengah hari ade game ,relax-relax jelahh ,dahh dorang kerah semua tenaga kiteorang takkan nak guna tenaga yang ciput silap-silap semua jadi zombieee.tengah hari makan lepastuh part yang paling best adalah bila menyanyi ramai-ramai.kau ada karaoke dalam hutan ?tak dak kan,shadapppp jelahhh .memang best gila sampai lebam dorang gasak nyanyi .sikit lagi lagu gemuruh tuh  kiteorang nyanyi versi lagu sekolahhh !.hahahahahha lepaas settle semua tangkap gamba,solat zohor naik bas balik rumahhh.heheh



#notacinta:kem yang best gila,budak-budak sporting dapat kenal jiran sebelah .jadi power ranger 2 hari kejapp.hahah .yang pasti balik rumah semua tidur tak ingat duniaaa,ahh,jangan nak menipu kalo balik korang cakap korang mencangkul pulakk.hahahaha kbyeee :)

No comments: