WORDLESS MONDAY;SISTER DAY NAIKTURUN ?!

hai assalamualaikum everyonee.tersangat sangat sangat lah lama tidak menuliss.aishh rindu blog ,mana nak postnya .sibuk kerjaaa ,nak buat itu ini .cuti ai pon bercatuuu taw.sedih angat .tahun baru pon tak sempat nak post .acane nih ?nama aja blogger tapi takdak bahan nak dihebahkan.fuhh ayat mintak penampaq aja.haha .jadi kan nak mula lah pengembaraan si budak lepas sekolah,lepas nih dah takde post pasal gegurl kita dah,takde pasal cikgu,sekolah,budak sekolah yang annoying,makcik kantin,mak guard pasal aktiviti dan segala kejahatan dulu.wahaha fuhh ayat macam gangster sekolah .kami tidakk ye !diulang ye tidak .walaupun dulu ade cikgu koperasi cakap kami geng gengster haha.isk isk isk kejamnyaa comel2 nih kata gangster .tak baik tahu kecik hati pengarang jantung kami.
 
ya aku sekarang sudah bekerja sebagaii tetttttttt .nanti nak cerita saja kasi epik sikit.poyo naw minah nih taw.takdalah orang nak cerita pasal pergi dating sama kakak ku yangg agak2 tercintaa.wahaha so get ready ya reader nak mula dah nih pergi minum air dulu puas2 sebab sekali dah baca dilarang berhenti.konpem punya.hehe so alkisahh semalam bersamaan isnin 20 jan saya cuti woi ! hari terindah dalam hidup dapat cuti .jujur aku kata bila dah bekerja nih aku sangat menghargai hari cuti ku .dulu masa sekolah suka hati aku nak cuti ke nak sekolah ke.aku main tambah tolak je cuti taw.belum tambah cuti sekolah tapi bila masuk form 4 and 5 kurang lah.tapi saya rajin sikit pergi sekolah sebab nak main dengan kengkawan.motif utama saya yang tuan2 dan puan2 yang saya hormati sekalian.hehe motip kedua baru belaja .hee alahai rindu pulak zaman sekolah.
 


haa ni baru cerita betul2,so semalam pergi time square dengan my sistoo yang sorang.memang kakak aku sorang jeh pon.dalam pukul 12 gerak lah kami KTM batu caves.masib dah kosong sikit tapi banyak mat dan minah salleh .depa dok sebok pergi tengok taipusam lah tu.ktm ni dah lah lambat tahap unta.jadi masa yang ada digunakan untuk membebel dekat mys sister muehehe.sampai dia kata "kau ni banyak cakap lah,penat aku nak dengar,cuba duduk diam2" eleh dia nih.beruntung taw dapat adik comel dan petah berkata2 macam aku nih .haha lepas naik ktm turun dkt kl sentral sebab nak kene naik monorel pulak.ini pon aku berguru dengan adik sendiri yang kerjanya cuti sekolah berjalan dengan geng dia.siap guna khidmat encik google taw.zaman dah canggih kan .so sampai dekat kl sentral taktahu nak naik dekat mana.almaklumlah selama hari pergi dengan kawan depa semua dah expert,ikut aje cakap tiba-tiba dah sampai .magik kan ?haha ini gaya dah macam travel backpack ke indonesia pulak gamaknya.hehe


dengan selamba aku pergi tanya akak macdonal yang jual ice-cream arah ke monorel dai pon tunjuk lah.kiteorang pon jalan lah tiba-tiba aku dah taktahu nak ikut arah mana sekali nampak sign monorel hehe.ikut jelah crowd yang berjalan .sekali masuk celah mana tah mucul lah jeng jeng jeng MONOREL ! haha fuhh akhirnya jumpak jugak,rupanya dia tengah renovate sebab tuh dah tak rupa stesen monorel.naik monorel sampailah ke time square.masuk je sejukk sikit.lega nak gila.so cari tempat nak makan .aku pilih DUBU-DUBU ?! pelik kan mana dia ?ahaha dub-dubu ni kedai makanan korea .makan dia sedap lah jugakk .aku order sondobue jigae dengan dol sot bibimbap .sondobue jigae nih macam tomyam lah colour dia tapi tak pedas langsung rasa dia mild je .adalah isi2 dia .sondobue jigae nih served dengan nasi aku panggil nasi unggu sebab colour dia unggu dalam nasi tuh ada kacang2 dengan 2 side dish kimchi dengan taugeh gemuk.haha semua aku main letak suka aku.bibimbap macam biasalah mesti ramai tahu kan .macam nasi goreng tapi sangat menyihatkan dan cepat kenyang .seriua guwa cakap makan berapa sudu rasa penuh .aku tak habiskan pon sebab kenyang sangat .my sis try to finish it but she cant haha.tapi tinggal ciput jelah tak baik membazir hehe
 
 







 
lepas dah makan semua mula lah misi sayaaa.apa lagi shopinng lah kan.puas kami merantau dalam time square tuh.macam2 kedai aku masuk sampai kakak aku dah kepenatan .hahaha nasib dia agak tabah .so banyak jugak lah habuan aku .nasib my sis ada nak teman pergi sana.lepas dah puas ke TS pergi sungei wang sebab sebab nak pergi COTTON ON apa lagi .haha guwa gila angat sama cotton on .pergi2 ade offer kasut .memang aku bersila pilih kasut tapi tak banyak saiz .mencik taw last2 dapat beli sandle .gila hantu murah .harga dia sepatutnya rm 15 tapi bila nak bayar dekat kaunter rm6 jeh .percaya tak ?terkejut gila bila akak tu bagi baki.rasa macam nak turun balik jeh.tap mengenangkan pukul 6 nak malam dah .balik jelah .tapi puas lah jugak masing2 sengih2 hehe.

 

 
so lepas dah habis di cotton on naik monorel balik rumahh .sampai dalam pukul 7 lebih sebab aku bertapa dalam 1 jam dalam cotton on wahaha. konklusinyaa im having a blast with my sister ! sumpah seronok gila jalan berdua .naik transport awam,tak guna kereta wahaha .dulu dimanjakan semua abah,semua kekta,semua mama hah sekarang try .ok seronok gila.rasa nak buat travel backpack pulak dengan my sis .ehehe
kbyee <3

No comments: