family escape @ pangkor island part 1

hai assalamualaikum semuaaa .aihh ioulls makin sopan taw sekarang.mula entry bagi salam dulu baru terjah habis-habisan.haha so tak usah berbasa-basi lagi ayuh aku bawa hangpa meneroka pulau yang lagi 10 tahun aku takkan jejakkan kaki lagi ! kenapa ? awat ? keh keh keh .panjang ceritanya tapi aku cuba untuk pendekkan yaaa wahai reader sekalian .walhal aku ni ada penyakit kalau menulis mesti nak panjang weh .MESTI ok ?! hahaha sorry penyakit yang susah diubati.redha ajalah yaa.muehehe ok tutup pasal introduce yang merapu sekarang gerak ke main story.

haaa gini sabtu ahad yang lepas kawe sama family pergi bercuti dekat pulau.alkisahnya nak pergi langkawi tapi sebab mak enon semua susah nak cuti lepas tu hakak blog ni nak pi sambung blajaaa nak unibesti katanyaa.masing-masing dah sedih sebab tak dapat pergi pulau .summer kan mesti lah nak fefeling omputih satt.lepastuh mak ai dengan akak dia sungguh-sungguh nak balik kampung @ taiping .so cari pulau yang terdekat adalah pangkor perak ! .bermula lah misi kami bab planning nih.kakak aku pergi book hotel lambat sebab balik penang exam menunggu.

so hotel yang kami tempah BAYU PUTERI resort .haa guwa cakap hotel ni suck habis-habisan ! haha maaf amarah takdapat ditahan.dia punya servis memang teruk and yang paling guwa rasa macam nak bom je resort ni sebab dia CURI driver boat kamii lepastuh buffet dinner macam nokharam .tercengang masa dinner tu sebab bayar rm20 per head makan macam hulu mana tah .tercengang mak dan amarah hakak naik 40 celcius jap.so oulls jangan pergi resort ni ok .miahaha haa pasal driver boat tu pulak depa curik .omygood ! guwa rasa macam nak bom resort ni sekali lagi .dia main pass kiteorg dkt other padahal dah bayar sikit.memang nokharom hakak cakap *maaf isu ini akak sensitip sikit,amarah tak dapat dikawah.kah kah kah

haa tu part sedih lah dalam percutian kiteorang tapi alhamdulilah ALLAH beri kami sesuatu yang 200 kali bagus dan indah .sebab apa ? nanti ceritaa okay.ok sambung balik yaa,haa masa sampai dekat jeti lumut masyallah bapak hang ramai weh.lemah jantung hakak sekejap.panas-panas beratur lepastuh aku pergi beli tiket sendiri meanwhile suruh cousin beratur.aku beratur almost 3 hours gaya macam aku nak pergi pulau harta karun.haha berpeluh-peluh hakak taw .bila dapat naik feri lega sikit lah sebab ber-aircon .rasa letih macam nak tidur dalam tu tapi kami duduk pisah-pisah sebab dah full.tiba-tiba ,adik aku boleh pulak turun dkt sg.pinang .sg pinang tu untuk penduduk pangkor aja.kalau turun situ alamatnyaa jauh gila nak balik pekan wehh.nak goda siapa suruh hantar?! haha .so bermulalah adegan kakak mithali dengan si adik blur.kahkah semua orang dok panggil dia yang bagusnya telinga dia disumbat earphoneee.astagar ikutkan hati aku nak aje tinggalkan dia tapi mak aku suruh pergi tengok hahah aku panggil tak dengar jugak siap abang feri tolong jerit .last-last aku duduk dekat pintu pandang sambil `panggil` hahaha. 

dah sampai jeti pangkor rasa okay syukur.sikit lagi kita nak masuk hotel kan.bila nak naik teksi kosong ok kosong ! sebab penuhmampatberpusuorang .serius aku cakap dulu first time pergi pangkor tak lah macam nih .aku ulang-ulang cakap macam ak nak balik indon ke apa ni ? nasib ade pakcik baik hati nak tolong semua.kakak dan adik aku dapat.sampai hotel check in lega sikit.nasib baik aku suruh mak aku bawa makanan dari rumah sebab belajar dari cik ita.keh keh keh sebab kalau tak bawak mau aku menangis sakit jiwa.haha lega dapat makan semuaaa.

lepas makan kiteorang rehat kejap nak tenangkan jiwa hati perasaan .hahaha petang sikit terjun laut lah ceritanyaaa hahah.ombak dia besar gilaa woi .sekali dia tampar memang terdorong lah kome.tapi angin kuat sejuk ajaaa.sini dah terasa segala kepayahan kami semua berbaloi.haha lepastuh terjun kolam pulak .haaa seronok lah duduk lepak sebab kolam dia hadap laut .tengok budak main air mak budak seksa seksi bagai.haha lepastuh kami geng cousin main tarik-tarik bagi tenggelam,water splashing haha .tapi aku bijak aku pergi paut dekat adik aku kalau dia lemas aku hidup hahahah.

so petang sikit jalan-jalan sekitar hotel .haa hotel ni besar dia ada macam-macam jenis penginapan chalet,bilik blabla.sila google ye .lepastuh tekak kering mak aih nak cari air sejuk macam abg sedara aku minum tapi macam susah pulak nak jumpa .sampai kami pergi sebelah sebab lebih open.lepas dah dapat air nampak batu besar cantik gilos pakat ramai-ramai pergi sana.acah-acah nak tengok sunset nak fefeling selpie sat.kah kah kah subhanallah ! lawa sungguh sunset weh pemandangan dia memang terbaik lah 
! hilang terus penat lelah siang tadi .kami apa lagi posing habis-habisan lah citernyaa hahah

malamnya kami dinner tapi sangat hambar ok aku rasa dia bagi ikan nemo masak kari ke apa .haha hilang selera anak tekak aku rasa macam nak bom kali ke-3.hahaha lepas dinner keluat jalan kejap tapi mood dah down so balik bilik.sampai bilik kami cousin gossip habis-habisan hahaha dan pergi tidur sebab badan rasa macam nak patah riuk.haaa apa terjadi pada hari kedua 
? hahaha eceh feeling engko buat novel ke apa ? ahahhaha  


-Bersambung-

No comments: