sukan tahunan ke -15 smekses


hai anda semuaaa,harinikan harinikan harinikan kita nak cerita pasal sekolah kita punya sukan tahunan.alah yang dorang dok lari laju-laju macam kena kejar anjing tuh.lepas lari semua muka macam mintak cium.kehkeh .jadi hari rabu yang lepas bersamaan 20 haribulan enam dua ribu dua belas (hangpa bacalah tarikh tu) telah berlangsung acara sukan balapan di stadium MPS (majlis perbandaran selayang ) .stadium MPS  nih sangatlah popular dikalangan sekolah di selayang sebab nih je stadium yang dekat kan.


pukul 7 pagi aku dah keluar rumah,excited sangat nak pergi padahal bukanya aku yang masuk pon semua acara tuhh.tapi semangat aku tersekat bila sampai dekat selayang baru sebabsebab jam pulak pagi-pagi dekat selayang baru.bila jam macam tuh teringat masa kecik-kecik.awal-awal pagi lagi parent dah hantar aku dan adik beradik pergi sekolah dekat sekolah kebangsaan selayang baru (2).wehehe bukak cerita lama .

okay back to main story,sesampai jeh dekat sana ,satu batang hidung kengkawan aku pon takde.melilau lah nasib ade ain.kalau tak silap-silap aku balik rumah balik je.lepastuh nampak hamizah terus lepak dengan dia seba kiteorang satu rumah sukan iaitu RUBY (MERAH ).ada sesiapa rumah merah sini ?cepatt pergi menangis sebab kiteorang pada awalnya corot.acara 1500 meter mula first.tengok semua lari awal-awal steady lah bape minit kemudian semua tercungap-cungap.lepastuh banyak lah acara berlangsung.dalam pukul 10 pagi kot waktu malaysia perbarisan dan kawat kaki mewakili rumah dan unit uniform masing-masing pon mula.macam-macam fesyen cikgu depa gayakan.

kawan-kawan aku semua masuk perbarisan lah,tinggal sensorang jeh.ahh jadi forever alone lah pulak nasib ade syazana dan hakimi.malam tuh aku dah buat perjanjian dah dengan syazana yang nanti kita lepak sama dekat sana sebab kami dilahirkan bukan sebagai atlet (mungkin ) tapi tak bermakna aku perasan tahap gaban yang aku budak pandai .tidak sama sekali !diulang ye tidak sama sekali. masa depa dok syok kawat aku terpaksa berlari-lari anak (konon) sebab aku kena tolong cikgu dekat bahagian hadiah dan cendramata.yelahh orang VIP nih kan layanan istimewa.mengada lah sangat lepatuh berucap panjang lebar buat semua orang terasa nak tidur.lepas pengetua lafazkan sukan tahunan ehh sukan tahunan lah bukan lafaz akad nikah.mampos pengetua aku kena balun dengan bini diaa.wahahah

lepas semua budak perbarisan balik dekat rumah masing-masing.tahun nih kiteorang semua main lepak je mana-mana tempat yang dirasakan sejuk dan nyaman tanpa ganguan distulah kami berada.takdanya kau rumah kuning duduk rumah kuning jangan nak menyebok pulak sebab negara kita mengamalkan demokrasi ye anak-anak .bila semua dah berkumpul keluar semua cerita dan aktivti rasmi kami is taking picture which is important for me in blogging .yelahh mana sedap baca buta-buta jeh kan ?mesti nak tengok muka-muka yang sentiasa semak dekat blog nih kan?hihi

dalam pukul 2 barulah semua acara tamat.semua muka dah macam zombie kampung pisang.habis gelap dah mukanyaaa nasib tak gelap macam belakang kuali kalau tak masak ahh .semua budak keluar stadium MPS tunggu ibu bapak mereka datang jemput .kami berenam tumpang nik balik.masa tunggu abang nik ambil macam-macam cerita bodoh pulak keluar contohnya kan bibir khilafairy tuh tak ori bagi aku sebab botok lepastuh depa dok buat lah bibir macam dia .nan hado ahh kan nak jadi memang gelak sakan.pergi selayang mall sekejap sebab nik nak beli kertas apetah dekat popular.kiteorang semua berkumpul dekat novel.rasa macam nak bwak balik semua novel tuh.tapi apa kan daya tak bolehh menangis sambillap hingus yang meleleh ,cehh ! sebelum balik ramai-ramai minum coolblog dan sundae .heaven woi .end my story here .byebye <3

No comments: