senamrobik serentak & explorace sains dan matematik


hai semuaaaa,assalamualaikom,hehe harini kan kita nak post pasal senamrobik serentak lepastuh cerita pasal explorace yang dijalankan oleh saya dan gengg.firstly,hari selasa bersamaan 10 julai 2012 ,wntah mimpi ape cikgu bagitahu yang sekolah akan buat senamrobik serentak !katanya satu malaysiaa tapikan biase2 jelah dah pergi buat hari biasa kann,bukan taktaw yang kiteorang nih bila hari sekolah selalu MONDAY BLUES bak kate aten kita.hihi .tapi semangat takkan hilang okay,kiteorang beratur sebaris konon nak buat senamrobik,masa buat2 kan budak-budak dekat depan alahai tinggi sangat,aku tak nampak pon macammana pengawas sukan buat,orang belakang dah semangat sangat buat haa.semua pon buatlah macam-macam gaya ada,ape kau nak ?order jehh gerenti terlopong mulot kau.30 minit buat tak henti-henti,tuu dia mana tak semput kau nasib lahh kiteorang bukan dikalangan orang yang semput-semput nih .bila buat gaya-gaya tu semua nak tergelak pon ade sebab cikgu-cikgu yang dekat belakang yang selama ini cover-cover gaya terlompat-lompat nak buat.




lepas senamrobik,pelajar form 4 dan 5 ade ceramah .adeihh aku memang tak berminat nak dengar ceramah nih semuaa.sebabsebabsebab BOSAN .boooo,hah padan muka kau.jadi disebabkan tahap kemalasan aku memuncak dan telinga pon agak-agak nak pekak aku pun keluar senyap-seyap dari dewan,ade cikgu daring je pandang-pandang ahhh ade aku kesahhh.masa larikan diri pergi balik kelas  tiba-tiba semangat baru untuk mengemas kelas membara.hahah jadi,kiteorang kemas lahh,sapu sampah,susun meja semua lahh ,bangga woi siapa sepahkan balik memang nak kena ganyang haa.lepas tamat semuaa turun bawah ke kantin sebab ade tugas mencabar.

petang pulak kena jaga station untuk explorace lah,dah berapa hari perah otakk kalah orang yang perah santan nak buat masak lemak,haaa pergi bayangkan sendiri.stay back nak buat flag,clue,soalan etc .sumpah penat gila .mana tak nye kene buat 3 kerja dalam satu masaa,balik rumah dah macam orang panjat gunung dahh.sebelum pergi siap barang kiteorang pergi selesaikan yang wajib dulu solat,makan dan terus pergi makmal ambil barang dan bergerak ke stations masing-masing.dalam 2:30 petang aktivti START ! kelakar sangat tengok budak-budak kena buat aktivti yang sangat kejam,wahahah memang point nak kasi dorang pengsan je terus .antara aktiviti yang tercipta dari otak-otak kiteorang adelah jengjengjeng.......

tiup tepung,pecahkan belon guna mulut,ikat kaki beramai-ramai,skipping serentak,term in science,experiment telor,masukkan bola tu jekot.haaa,aktiviti nih semua dah berdaftar bawah nama aku,kalau nak tiru mintak izin cepat,kalau tak see you in court !hahahaha (bengong ) .aku jaga stations satu iaitu pecahkan belonn.bende yang paling malu gila bila aku terlupa clue sendiri ,dah haru bila budak-budak dok tanya aku dengan yakin jawab bukann ahh.padahal 3-4 kali dorang datang bila cikgu sampai betul rupanyaa.hahahaha hah,padan muka pergi lari satu sekolah.memang bagus sangat asyik kene ejek ,.ahhh bencinyaa akuu,bukan sehari seminggu pulak tuhh.takpe nnti aku balassss .hihi

dalam pukul 5 petang aktivti tu semua habis lahh tapi untuk round 1&2 je.3 dan 4 sambung lagi.masa buat round 3 dan 4 aku pakai baju kurung sebab cikgu buat terkejut,nasib aku tak payah lari kehulu kehilir kalau tak memang azab lahh nak seret kain sekolah silap-silap haribulan terkoyak jadi skirt kan anehh pakaik baju kurung,tudung tapi dengan skirt.hahaha .tapi aktiviti nih semua memang best gila.tak percaya kau pergi try ,lepas hangpa baca pergi try memang terduduk sebab lawakk.tapi kalau tak lawak memang korang anehhh.hhahaha  kbyeee :)

No comments: