kami anak merdekaa a.k.a pelakon/penghias untuk kemerdekaan :D

hai assalamualaikum everyonee .how your day ?mine really worst ,like seriously im having mentalbreakdown .lately i always use english,haa i dont know why maybe to improve my english coz i only have around 50 days till SPM !AHHH stress nyaaa.okay nak tukar bahasa kejap guna bahasa ibunda lah pulok kan .nak ku tulis blog full english tak mampu lah cukup lah aku didera dalam dewan peperiksaan selama 3 minggu .diulang ya teman-teman 3 minggu .guwa rasa nak gila dah kaffein dah terlalu banyak dalam badan,kepala pon pening-pening minta dikesiankan untuk rehat.okay aku baru sedar dah lama tak bukak blogger ,rinduuunyaaa dekat awakk.kesian blog itew merajuk ye,habis berhabuk .maaflah saya busy mengurus life yang tunggang-terbalik ni.mana nak kejar exam lagi,nak hadapi kerenah orang lagi.uihh,penat doh.



jadi,aku nak cerita pasal sambutan merdeka yang sekolah aku buat.alah aku tahu lah dah terlambat tapi takpelah nak cerita jugak ,sila pinjamkan mata ye teman-teman.okay nak cerita pasal pembukaan merdeka dulu.lepas raya arituh cikgu azwa mintak form 5 student buat drama sebabak sikit.ala-ala zaman sebelum merdeka,uihh nervous ai taw,ai dah lah tak berapa gheti nak berlakon-berlakon ni.jadi hari ahad sebelum sekolah start cikgu suruh datang buat preparation.kamik dah biasa dah sekolah hari sabtu ahad kalau boleh nak kutidur di sekolah senang.haha so harituh cuma sportcrew aje yang datang,maka berpenat lelah lah kami semua mengerjakan barang-barang nak digunakan untuk perasmian.biasalah jumpa geng gaduh,gossip mulalah mulut ku laju .hehe hari selasa kemudian cikgu mintak praktis dekat sekolah waktu malam uoll .ai dengan makwe ai gagahkan diri pergi lepas 2 jam kelas fizik .haa mana tak bengong kami.so pergi sekolah waktu maghrib,aten lah punya pasal takpe kita solat dekat surau sekolah,aku berani .aku turuti aje,elok aku dengan senang hati berjalan boleh pulak si fatin kacau aku cakap "kau nampak tak ape aku nampak ?"mulalah aku datang penakutnyaa,bayangkan eh maghrib2 tu pintu bilik sukan taknak bukak pulak.ee naik darah betollah nak aje aku pecahkan pintu tu.hanya 4 orang perempuan dekat sekolah tu.nasib syahirah boleh bukakkan.


masuk2 je blik sukan ,masing-masing lapar,so makan lah nata de coco yang aku bawak bulan puasa,ahaha zaman bila punya lah tu,mintak acap belikan maggi .si syahirah buat hal nak terkucil pulak,gedik taw minah ni.pergi rumah syazana nak tumpang tandas.ahaha lawak dengan malu pon ada.malam tu kami pon praktis lah smpai pukul 10 malam.esoknya hari perasmian,kami pakai baju kurung dengan kain batik ala-ala perempuan melayu terakhir.so  cuweet ,ehehe .kami pon mulakan lah sesi drama.seronok gilaa .then next day trial exam start ! semput kiteorang .lepas 3 minggu exam ade pertandingan hias kelas sempena merdeka.mula-mula kelas 5 sains tak join sebab deadline dia kami masih exam.mana aci macamtuh.tiba-tiba satu peristiwa telah mengubah pemikiran,adelah hamba allah mencabar kami,kata-kata dia sentap lah .ahh mula lah aku nak naik hangin,berani cabar kami semua.kami ni kalau nak buat taknak cikai-cikai.jadi kami mulakan misi hias kelas dalam masa 2 HARI OK! 
Photo: Hasil penat lelah menghias kelas .ambil masa 2 hari ok!kami bangga dengan hasil kami.#kami ade harimau,siapa ceroboh kelas kene baham .hahahaha :D

so hari khamis tu,deadline dia tapi kami buat je sebab nak tunjuk dekat mummy lauyah kami anak-anak terbaik.tapi dugaan demi dugaan datang.kelas guna untuk exam bahasa cina.uihh memang siot ah .pagi khamis tu aku isytiharkan hari mencarut sedunia.maafkan kami !macam orang gelandangan pon ada,dah lah harituh cikgu-cikgu semua macam menyampah je dengan kiteorang,hello kelas kami kot .ada masalah ?so kami tempuh semua ujian,matlamat nak mummy lauyah bangga dengan kami,tak kisah kalah ke menang.memang penat nak mati 3 hari lepas ,dengan hias kelasnya,praktis penutup merdeka,sukan rakyat lagi.lepas trial takde istilah rehat.nasib dapat kerjasama dengan budak kelas walaupun bergaduh sikit.ahaha


notakaki;selasa ini dapat tahu siapa pemenang kelas untuk merdeka.aku redha lah kalah menang adat pertandingan.takpelah ade rezeki adelah tu.insyaallah nervous jugak tunggu selasa nih.selasa ni jugak nak nyanyi .ahaha kami kan retiss busy angat.haha :p ohh yaa ,terima kasih kepada syahirah,aten,nik,adda,kimie,izzati,ain,adlina,mijah sebab kita buat preparation untuk kelas. tolong bagi credit .hahaha

3 comments:

Unknown said...

Done follow dari segmen http://syiralokman.blogspot.com/2013/11/segmen-i-will-follow-you-by-syira-lokman.html . Jum singgah sini http://nurulainzahir94.blogspot.com

Unknown said...

nice entri :D

Salam Hi... Saya dari segmen ' i will follow u ' by Syira Lokman.. Done follow sini, follow back ehh :) - nurhyt-life.blogspot.com

Unknown said...

Salam Hi... Saya dari segmen ' i will follow u ' by Syira Lokman.. Done follow sini, follow back ehh :) - nurhyt-life.blogspot.com

nice entri