GURU OH GURU ~





hai ,assalamualaikum semuaa .sihat?cukup makan?cukup belajar ? insyallah cukup lah kan.sekarang nih hari ke-7 cuti sekolah .dengan bangganya aku mengatakan cuti aku dipenuhi dengan tuisyen dan kelas tambahan .lifelezz gila~ nak buat cano lagi itulah takdir seorang pelajar 17 tahun yang bakal mengambil spmm wuhuu takutnyaa.haa,back to main point guwa nak cerita pasal hari guru tanggal 16 mei lepas.yah aku tahu cerita beberapa minggu lepas tapi aku nak jugak cerita .feeling-feeling cerita aku  macam baru 24 jam berlaku ok !so aku nak mula dah nih,ready okay ia mugkin ambil masa 10 minit untuk hangpa baca.okay,sambutan dekat sekolah aku buat masa tengah exam memang parah sikit lah kan .kebanyakan budak yang selfish tak datang punya padahal siapa yang bagi ilmu dekat depa semua ? guru jugak,birthday sendiri sambut bagai nak rak tapi nak raikan orang yang beri ilmu maha susah .16 mei tuh kami sekawan datang jugak sebab nak tolong cikgu azwa aka bonda .nih nak bukak cerita kelakar sikit ,kami sportcrew konon-konon nak buat persembahan hari guru tapi sebab exam tak praktis langsung .awal-awal ingat nak buat lakonan tapi kau gila kurang dari 8 jam nak praktis ,memang tak dapat ah .then,nak buat dikir barat kot tapi cancel .last-last buat macam sketsa .praktis punya praktis dapat lah sikit .tapi biasa lah last minute punya mana nak perfect .tunjuk dekat cikgu ,macam lawak pulak kiteorang buat .so cancel ! hahaha




time sambutan tuh seronok jugak lah,banyak persembahan yang student buat,tiba-tiba rindu pulak buat coral speaking masa form 2 .hihihi .kiteorang duduk depan sekali ,setelah 5 tahun sekolah dekat smekses baru aku dapat duduk depan macam VIP  gitu .lepastuh cikgu-cikgu ada macam pertandingan cikgu meja paling kemas lah,bergaya lah .macam-macam okay undian dibuat oleh pengawas ala-ala pilihan raya pulak .siap letak ink dekat kuku lagi.cikgu-cikgu masing-masing melaram taw .lepas tuh pengetua dengan cikgu hanafiah pon menyanyi lagu apatah .memang kelakar lah masing-masing feeling terlebih .tu semua lepas rehat masa pagi punya aktiviti lupa nak cerita pulak .hehe pagi-pagi cikgu-cikgu semua jalan atas red carpet uoll .ala-ala macam anugera bintang popular pulok .siap ada bunga rampai and doorgift .tuh semua pengawas sediakan .tapi kelakar bila cikgu kimia aku akak cikgu pengawas kelam-kabut sediakan barang-barang semua .tapi time nak sediakan semua tuh sempat lagi kelas tambahan .tengok betapa dedikasinyaa cikgu-cikgu smekses .well im proud to be SMEKSESIAN .lepas cikgu-cikgu sampai dekat pentas semua cikgu nyanyi lagu khas hari guru,ade pelajar edarkan hadiah-hadiah .sesi potong kek oleh pengetua .hari guru tamat dengan sesi pertukaran hadiah dekat kantin .ini masanya khidmat kami diperlukan .




nih kisah nak belikan cikgu azwa dengan cikgu zafor hadiah .cerita yang sangat kelakar untuk aku.lepas tolong cikgu aku,syahirah,amal,aten terus cepat2 pergi SM .konon nak bagi frame letak gambar sportcrew.so pergilah naik bas ,yang tak boleh blah bas tuh bau macam muntah .memang lemah semangat aku nak teruskan .serius guwa cakap semput duduk dalam bas tuh .sampai SM cepat2 cari hadiah .masuk kedai ke kedai .mula-mula dah tension sampai nak keluar dulu tenangkan diri ,tetibe syahirah nampak frame lawaa .boleh letak 4 gambar terus ambil.lagi satu dugaan bila nak kumpulkan 21 orang sportcrew untuk tangkap gamba.memang susah nak meninggal .lepas 3-4 hari baru lah dapat gambanyaa.hari sabtu pergi cuci dengan hati yang riang balik rumahh masa nak masuk gamba tak muat pulok .aku asdfghjk ! buatlah aku dari pukul 8 sampai 1 pagi ok.rasa macam dapat result cemerlang jeh lepas dapat siapakan frame .yang anehnya lepas siapkan frame aku pergi belajar addmath #sangat ajaib .dapat kesedaran sivik lettew .hari selasa bagi dekat cikgu hadiah tuhh .syukur cikgu (bonda) sukaa dan terharu ,cikgu zafor macam nak nangis lagi .wahaha hebat penangan anakanda cikguu semua .cikgu pon bukak cerita dia terharu semua pastuh die pelik kiteorang semua macam menjauh dari dia .padahal nak tahan mulot dari terlepas.so end of my story about teacher .




#notakaki :cikgu2 sayang terima kasih atas segala ilmu dan tunjuk ajar dari kecik sampai besar .tak lupa dekat cikgu PRS cikgu norhana,cikgu hing .guru2 kelas 5 SAINS ,cikgu lauyiah our mumy <3 .doakan kejayaan kami dalam SPM :>


No comments: